Registratie

SUCCES, JE BENT GEREGISTREERD

En je gratis E-book Gezonde Voornemens Volhouden is per e-mail naar je op weg. Het kan enkele minuten duren dat deze aankomt.
In de tussentijd heb ik nog een belangrijke boodschap voor je.

HOE JIJ JE SPORTRESULTATEN IN 8 WEKEN TIJD NAAR EEN HOGER NIVEAU KUNT BRENGEN MET EEN PAAR CONCRETE ADVIEZEN WAARDOOR JE OOK NOG GEWICHT VERLIEST EN STRESS VOORKOMT

 

Lees verder als je wilt ontdekken hoe jij NIET de fout maakt die 90% van alle (beginnende) sporters maken

?

Val je door je drukke leven, waarin veel van je wordt verwacht, steeds weer terug in je oude, ongezonde gewoontes?

?

Loop je met sporten vaak te hard van stapel waardoor je lichaam juist tegen je gaat werken in plaats van mee en je steeds weer opnieuw moet starten?

?

Wil je graag weer zonder moeite de trap op en af en zonder daarna te willen uitrusten?

Dan is wat ik nu met je wil delen waarschijnlijk heel belangrijk voor je!

Start van een transformatieproces....
Ik ben vader van twee kinderen en in 2010 gescheiden.

Ik weet hoe het is om een ​​nieuw begin te maken. De scheiding was een dieptepunt in mijn leven, maar het betekende ook de start van een transformatieproces wat ik nooit had willen missen en wat me heel veel moois heeft gebracht!

Bij dit proces had ik mezelf als doel gesteld om weer in mijn kracht te gaan staan, de verantwoordelijkheid te nemen over mijn eigen leven en te groeien als persoon. Dat lukte omdat ik alles op alles opgezet om mijn doel te bereiken door van binnen te transformeren.

Na mijn scheiding werd ik heel onzeker over mezelf en kon ik niet meer goed contact leggen met de mensen in mijn omgeving. Mijn kinderen waren alles voor mij, maar desondanks viel het alleenstaand vaderschap me zwaar. Slapen, wat ik altijd als de beste kon, ging bijna niet meer. Ik sliep nog maar 3 uur op een hele nacht. De energieke man die ik was, was helemaal WEG…. ik kon echt niks meer hebben. Waar komt dit gevoel vandaan?

Ondanks dat ik me zo voelde, ben ik me meer gaan verdiepen in de mens. Het ene moment mijn leven prima op de rit en het volgende moment totaal uit balans.
Ik heb bewust besloten om niet in dit gevoel te blijven hangen. Ik heb bewust de mentale knop omgezet en realiseerde me dat ik dit helemaal zelf moest doen. Niemand anders was hier verantwoordelijk voor, alleen ikzelf.

De oplossing
Ik ben begonnen met tijd vrijmaken om meer te gaan sporten. Dat deed ik eigenlijk altijd al maar door de heftige periode kwam het er gewoon niet van. Door weer te gaan hardlopen merkte ik al na een paar weken dat het in mijn gedachten een stuk rustiger begon te worden. Door juist meer te gaan sporten kon ik gaandeweg steeds makkelijker mijn gedachten ordenen en kwam er weer balans in mijn denken en doen.

Tijdens het sporten ontmoette ik een aantal mensen die hetzelfde hadden meegemaakt. We voerden vele gesprekken en werden zo een soort klankbord voor elkaar. We zijn goede vrienden geworden en gebleven.

Resultaat
Door het sporten en het vergroten van mijn sociale kring kreeg ik de regie over mijn leven weer volledig in handen en kon ik de juiste beslissingen nemen. Mijn zelfvertrouwen groeide en dat gaf een waanzinnig goed gevoel! Ik geniet weer van het leven, van de sport, van mijn vrienden, van mijn kinderen en van mijn lieve, oh zo fijne vriendin die ik heb ontmoet.

DUS?

ALS JE OP DIT MOMENT GEZONDE VOORNEMENS HEBT, ALLEEN TRAINT, PROBEERT OP JE VOEDING TE LETTEN EN MERKT WEINIG RESULTAAT, DAN IS DE KANS GROOT DAT DIT KOMT OMDAT EEN VAN ONDERSTAANDE ELEMENTEN ONTBREEKT WAARDOOR HET GEWENSTE RESULTAAT/ GEDRAG ZICH NIET VOORDOET.

%

Motivatie (wil ik dit?)

%

Potentie (kan ik dit?)

%

Trigger (wat spoort mij aan tot actie?)

Gedrag

De volgende drie elementen in je gedrag bepalen of je je goede voornemens in de praktijk kan brengen:

1. Motivatie (wil ik dit?)

2. Potentie (kan ik dit?)

3. Trigger (wat spoort mij aan tot actie?)

Stel jezelf deze vragen en als blijkt dat één van deze elementen ontbreekt dan is de kans groot dat je het gewenste gedrag op de lange termijn niet volhoudt.
De vervolgvraag kan dan zijn: Waar wil ik me echt op focussen?

Ik wil je hier graag bij helpen

Daarom heb ik een drietal tips voor je waarmee jij direct in actie kan komen en die in de meeste gevallen voor resultaat zorgen!

Van goede voornemens naar goede gewoontes
We hebben het altijd over het volhouden van goede voornemens. Bij een goed voornemen denken we echter vooral aan de korte termijn. We willen dit jaar fitter worden, dus we trekken à la minute alles uit de kast om dit zo snel mogelijk te realiseren. Waar we ons eigenlijk op moeten richten zijn goede gewoontes. Een gewoonte is een handeling die je gewend bent om uit te voeren. Je doet iets op de automatische piloot. En iets wat je doet zonder erbij na te denken, houd je langer vol. Wanneer je aan de slag gaat met het aanleren van een goede gewoonte, ligt de focus op een gezonde verandering waar je de rest van je leven plezier van kunt hebben.
Kies één doel en hak 'm in stukken
Goede gewoontes dus. Maar waar begin je? Je hebt misschien het idee dat je het gelijk groots moet aanpakken. Wanneer je bijvoorbeeld wilt afvallen, klinkt een crashdieet erg verleidelijk, toch? In de praktijk bieden dit soort drastische methodes geen blijvend resultaat, simpelweg omdat ze niet vol te houden zijn. Bepaal daarom eerst voor jezelf een doel waar je naartoe wilt werken. Beperk je tot één doel omdat dit je helpt te focussen. Hak dat doel vervolgens in een aantal stukjes. Juist door kleine stapjes te zetten richting je doel, kun je uiteindelijk die grote en blijvende veranderingen waarmaken
Herhalen, herhalen en nog eens herhalen
Een gezonde gewoonte heb je niet binnen een paar dagen al te pakken. Dit heeft tijd nodig en vooral veel herhaling. Een herkenbaar voorbeeld van een gewoonte die je hebt aangeleerd door het simpelweg veel te herhalen, is het poetsen van je tanden. Toen je nog jong was, moest je van je ouders elke ochtend en avond je tandenpoetsen. Als kind had je daar vaak geen zin in, maar nu is het poetsen van je tanden een routine. Je vindt het waarschijnlijk zelfs vervelend als je het een keer vergeet. En dat allemaal door het gewoon vaak te hebben herhaald. Zo werkt het met sporten ook. De kracht van de herhaling kan je ook hierop toepassen totdat je op een gegeven moment niet meer beter weet en vooral …. niet meer anders wil.

Als Professioneel Sportbegeleider

leer ik je de do’s en don’ts en leg ik je uit wat wel werkt en wat niet werkt.

Dat is mijn expertise en ik heb de afgelopen 5 jaar al 10-tallen sporters hierbij mogen begeleiden.

Als beginnende maar ook als gevorderde sporter kun je maanden of zelf jaren verspillen en geen stap verder komen
Zonde van je inzet en kostbare tijd….

Over het algemeen biedt in je eentje trainen en dan zomaar wat doen geen resultaat op de lange termijn. Daarom is structuur en de juiste aandacht speciaal voor jou een pre.
Ik bied een opbouw, regelmaat en persoonlijke begeleiding. Zo werk je efficiënt naar je doel toe.

Al jaren wilde ik gaan hardlopen.
Ik probeerde het wel eens met zelfbedachte schema’s maar dit vlotte niet. Of ik liep letterlijk te hard van stapel waardoor ik het niet volhield, of ik miste net dat stukje doorzettingsvermogen om goed door te pakken.
In ben ik samen met Wim gaan hardlopen. Hij hielp me eerst met het stellen van een realistisch doel. Dat was het lopen van 5 kilometer.

Wim heeft mij fantastisch begeleid om dit doel te halen.
Naast dat hij een superenthousiaste persoonlijkheid is met enorme passie voor sport, beschikt hij over de rust en het geduld om beginnende sporters goed te begeleiden. Hij waakt ervoor dat ik niet over mijn grenzen heen ga – want dan is hardlopen al snel niet leuk meer – maar zorgt er tegelijkertijd voor dat ik deze wel steeds hoger leg.

Wim legt je de oefeningen goed uit en is oprecht geïnteresseerd in jou als persoon. Dat ervaar ik als heel prettig. Dankzij Wim loop ik nu met veel plezier zelfs 10 kilometer door gebied met hoogteverschillen, inclusief snelheidsintervallen. Ik voel me daarna echt top; heel gezond en super ontspannen.

Van Wim heb ik geleerd door te zetten. Daardoor ben ik hardlopen echt leuk gaan vinden en ik ga er zeker mee door. Kortom mijn ervaring met Vita-Jong is een heel positieve. Ik kan het iedereen aanraden!

Wim, dank je wel voor al je tips en tricks!

Edith van Haasteren

Advocaat, bij Stichting Achmea Rechtsbijstand

Dan is wat ik nu met je wil delen waarschijnlijk heel erg belangrijk voor je! (Deel 2)

Gelukkiger
Tijdens mijn transformatieproces ben ik mij gaan transformeren zoals je weet naar een nog gezondere levensstijl. Ik merkte door de juiste voeding en vooral te sporten ik meer en meer mij beter ging voelen en hier meer over wilde weten en ging me verdiepen in de mens.

Via internet las ik over de cirkel van het geluk, met als belangrijkste pilaren gezondheid, contacten, energie en familie. Als één van de pilaren omver licht, kan je jezelf nog aardig staande houden. Maar wanneer er twee of meer pilaren wegvallen, dan beïnvloedt dat alle andere pilaren. Voor mijn gevoel zat ik in deze fase en begreep ik dacht ik moest werken om beetje bij beetje weer happy te worden.

Toen ik in de goede flow zat, wilde ik deze blijven vasthouden en zelfs nog gaan “upgraden”.

Het moment kwam dat ik begon om mijn eigen bedrijf te starten.

Mijn missie werd:
Mensen opnieuw in hun kracht zetten door hen het plezier van sporten te laten ervaren en dat sporten een enorm belangrijk hulpmiddel is in het mentale proces waar mensen doorheen gaan als zij hun kracht willen hervinden. Ik wil mensen motiveren hun leven te transformeren naar een leven dat ze écht willen leiden. Met heel veel plezier & passie heb ik die droom werkelijkheid laten worden.

Eind november 2015 heb ik me ingeschreven bij de kamer van koophandel onder de naam

Vita-Jong Professionele Sportbegeleiding

R
Wil jij de komende zomer eindelijk lekker in je vel aan het strand liggen zonder dat je het gevoel hebt dat niet iedereen je aanstaart?
R
De droomoutfit die je al een tijdje op het oog hebt eindelijk gaan passen en kopen?
R
Geen moeite meer hebben om lopend je boodschappen te doen?

Voor wie zijn de trainingen bedoeld en voor wie niet?

  • Wanneer jij als gewoonte hebt om dagelijks te sporten en makkelijk 10.000 stappen zet en je bent ook nog een gezondheidheidsfreak dan zijn deze trainingen misschien niets voor jou.
  • Als je niets om sport geeft, je niet druk maakt over de kwaliteit van je leven en je gezondheid en daar ook niets aan wilt verbeteren, dan zijn deze trainingen niet voor jou bedoeld.
  • Wanneer jij van je goede voornemens goede gewoontes wil maken en naar een gezonde verandering toe wil werken waar je vervolgens de rest van je leven plezier van zult hebben.
  • Als jij na een na een lange drukke werkdag graag nog vol energie wil genieten van sociale activiteiten of je gezin in plaats van op bank te gaan zitten om er niet meer vanaf te komen.

Wat maakt Vita-Jong anders dan andere sportbegeleiders?

Dit is waarom:

Z
Vita-Jong is de sportbegeleider die het trainingsprogramma op jouw kenmerken afstemt wat onvermijdelijk tot positieve resultaten leidt.
Z
Vita-Jong is de sportbegeleider die jou een realistisch doel voor schetst zodat geen tijd en energie verspild wordt.
Z
Vita-Jong is de sportbegeleider die je een routine aanleert om goed te sporten.

Het wandel – hardlooptraject

Je reis om je gezonde voornemens te laten uitkomen begint altijd met het zetten van je eerste stappen. Het voelt goed, maar je zou graag wat sneller vooruitgang boeken.

Gelukkig heb ik het wandel – hardlooptraject voor je ontwikkelt die ik ook gebruik bij de trainingen die ik geef.

Dit traject heb ik verwerkt in een E-book en bestaat uit vijf modules met zeer waardevolle informatie die je direct kunt gaan toepassen samen met je gezonde voornemens.Wanneer je deze modules doorloopt bouw je een solide basis op voor een leven lang loopplezier.

Dit traject is geschikt voor zowel de beginnende als gevorderde sporter.

Waarde Module 1 t/m 5:             €35,-
Waarde waardevolle informatie:   €30,-+
Totale waarde:                            €65,-

Nu te downloaden voor maar     €27,50

3. Voorwoord
4. Mijn 10-favoriete Tips
14. Zo wordt je een hardloper voor altijd
22. Goed lopen doe je door met plezier te eten en te drinken
23. Zo wordt je een hardloper
26. Module 1 Begin met Wandelen
28. Module 2 Klaar om te gaan Hardlopen
34. Module 3 NON-STOP Hardlopen
44. Module 4 Langer Lopen
46. Tips voor als je een keer GEEN ZIN hebt!
52. Module 5 Sneller worden
54. Verhaal van Kimberly
56. Slotwoord
Begin met wandelen

Voordat je begint met hardlopen, is het verstandig om geleidelijk aan te wennen aan lichamelijke inspanning. Wandelen is hier uitstekend voor. Het hoeft niet zo snel als bij de olympische finale snelwandelen. Maar moet ook niet lijken op geslenter door de Kalverstraat. Een hometrainer of elliptische trainer zijn goede alternatieven.

Het voordeel van wandelen is dat het een betere basis legt voor als je later gaat hardlopen. Bovendien raak je gewend aan buiten sporten en je kunt vanuit je voordeur beginnen.

Duur Zeven weken (probeer het schema acht tot twaalf weken als je BMI 35 of hoger is of als je ouder bent dan zestig)
Eerste training 15 minuten
Doel 60 minuten
Ben je er klaar voor? Het gaat alleen om wandelen zodat je een basis krijgt waarop je kunt verder bouwen zonder het risico geblesseerd te raken.
Smokkelen kan Splits de langste training van de week in tweeën: ’s morgens en ’s middags.

Module 1

 

 

 

Klaar om te gaan hardlopen

Aan het einde van deze module sport je 175 minuten per week. Je loopt dan ongeveer twee keer zo lang hard als je wandelt. Vergeet niet dat het geen wedstrijd is. Pas je tempo dusdanig aan dat je niet te snel moe wordt. Als je niet in staat bent een zin uit te spreken, loop je te snel. Verlaag je tempo of ga desnoods wandelen om weer op adem te komen.

 

NON-STOP hardlopen

De meeste lopers denken dat een lange duurloop een episch avontuur moet zijn dat eindigt in totale vermoeidheid. Maar dat is helemaal niet zo. Iedere afstand die langer is dan de langste afstand in de voorgaande maand, is al een lange duurloop.

Door in een rustig tempo aan je uithoudingsvermogen te werken bereik je eenvoudig je doel. Met module 3 begin je met de combinatie hardlopen en wandelen om uiteindelijk non-stop te hardlopen.

 

Langer lopen

Je trainingsomvang vergroten verbetert je uithoudingsvermogen, helpt bij gewichtscontrole en geeft je meer zelfvertrouwen. Deze module is een prima voorbereiding op het uitlopen van een tien-kilometerwedstrijd of om sterker te worden voor een vijf-kilometerwedstrijd.

Begin iedere training met een warming-up van vijf minuten. En eindig met een cooling-down van vijf minuten.

 

Sneller worden

In het begin wandelde je alleen maar inmiddels hardloop je al aardig wat kilometers in de week. In deze module staan snelheidstrainingen om je longcapaciteit en je tempogevoel voor de wat langere duurlopen te verbeteren.

 

30-dagen geld terug garantie

Koop met vertrouwen ... het is zonder risico!

Download het wandel – hardlooptraject en krijg 30-dagenlang volledige tevredenheidsgarantie. Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met dit traject, kun je binnen 30 dagen na je aankoop een volledige terugbetaling ontvangen.

Ik ben er zeker van wanneer je in beweging komt met een plan van aanpak, structuur en de juiste aandacht dat je geen tijd meer verspilt.

Download het E-Book
Ik neem deel aan de groep beginnende hardlopers bij Wim. Ik heb mij bij Wim aangesloten omdat ik zelf een “matige” discipline heb v.w.b. sport. In groep verband is het gemakkelijker om wekelijks te gaan lopen dan dat je alleen aan de slag gaat.

Wim houdt rekening met de gehele groep en heeft oog voor de situatie/conditie van ieder individu. De wekelijkse trainingen zijn iedere keer anders en ombouwend. Je merkt na een paar weken al je progressie.

Een paar jaar geleden heb ik ook deelgenomen aan een groep en toen na ca 10 – 12 weken afgesloten met een loop van 5 km. Dat had ik alleen nooit voor elkaar gekregen.

Ik kan het een ieder aanraden zich te melden bij Wim die met sporten wil beginnen ongeacht je leeftijd.

Marcel Wubbe

Analyst at, Xerox