Blijf bewegen!

Bij Vita-Jong kun je terecht voor professionele hardlooptrainingen op maat voor zo wel de beginnende als de gevorderde hardlopers. Wij geven training op verschillende locaties in de buitenlucht in en om Bennebroek.

 

Waarom regelmatig hardlopen zo gezond is?

  • Hardlopen is goed voor je conditie en kan je helpen om te ontspannen in stressvolle periodes. Verder verbrand je met hardlopen veel calorieën. Plus dat hardlopen een makkelijke manier is om aan bewegen te doen, dat zijn feiten die algemeen bekend zijn.

 

Belangrijk

  • Voor veel mensen is de drempel om te beginnen met hardlopen hoog. Belangrijk is om niet te snel van start te gaan en in het begin niet te lang achter elkaar te lopen.Het is verstandig om de training rustig op te bouwen. Goede begeleiding is hierbij erg belangrijk.Dit helpt je om blessures te voorkomen en zorgt er bovendien voor dat je gemotiveerd blijft en dat niet na 1 of 2 keer lopen de moed je in de hardloopschoenen zakt.

Doel

  • Vooraf spreken we je wensen en doelen door. Aan de hand daarvan maken we een realistisch en uitdagend hardloopschema.De groepen worden op onderling niveau afgestemd. Bij beginners ga ik uit van een schema van 10 weken. Het startdoel is dat je na deze periode minimaal 20 tot 30 minuten (ongeveer 4,5 kilometer) achtereen kunt hardlopen!

Schema

  • Door middel van een schema waarbij wandelen en hardlopen worden afgewisseld met spierversterkende oefeningen, bouwen we je conditie op. We starten de trainingen met een warming-up en we sluiten deze weer af met een cooling-down.Lekker ontspannen en met plezier sporten staat voorop! Zo behoud je je motivatie, ook op de lange termijn.

EXTRA

  • Vita-Jong wil voorkomen dat JIJ de fout maakt die 90% van alle (beginnende) sporters maken: zomaar wat doen, geen structuur en niet de juiste aandacht voor resultaat op de lange termijn.
  • Waarom

    Hardlopen zo gezond is?

  • Belangrijk

    Niet te snel van start gaan

  • Doel

    Wensen en doelen

  • Schema

    Afwisselend met spierversterkende 

  • EXTRA

    Meer over ons

Om geen tijd verspillen gaan we direct tijdens de trainingen je loopstijl verbeteren waardoor je minder kans loopt op blessures en het lopen je minder moeite kost. Ervaar het zelf door een paar simpele aanpassingen met nog meer plezier te kunnen gaan hardlopen.

  • We gaan werken aan je houding 80% 80%
  • We gaan werken aan je voetlanding 75% 75%
  • We gaan werken aan je arminzet 95% 95%
  • We gaan werken aan je pasfrequentie 99% 99%
  • We gaan werken aan je paslengte 89% 89%

Hardlooptrainingsdagen

Dinsdag
Donderdag
Zondag

KIES HET PLAN

Die het dichtst bij je past!

Schema groepstrainingen

Maandag

Bootcamptraining

 

Lestijden 20:00 – 21:00 uur

Dinsdag

Hardlooptraining

 

Lestijden 19:30 – 20:30 uur

Woensdag

Bootcamptraining

 

Lestijden 19:30 – 20:30 uur

Donderdag

Hardlooptraining

 

Lestijden 19:30 – 20:30 uur

Zondag

Hardlooptraining

 

Lestijden 09:00 – 11:00 uur *

Zou JIJ je lichaam in 3 maanden tijd op een gezonder niveau willen brengen?

Vita-Jong staat klaar om je te helpen

Vita-Jong wil voorkomen dat JIJ de fout maakt die 90% van alle (beginnende) sporters maken: zomaar wat doen, geen structuur en niet de juiste aandacht voor resultaat op de lange termijn.